بسم الله الرحمن الرحیم
عزب و هم پیمانانش کافر و شرق ملحد دو کفه یک ترازو دو روی یک سکه و تار و پود یک کرباس و سر و ته یک کرباس اند محور و کانون و مهد و رهبر و مصداق و عینیت بدبینی آزادی محض و پست حیوانی جنایتکار بیبند وباری لاقیدی بی غیرتی بی حجابی ضد مسلمین مفسد فی الارض ام الفساد محارب فی الارض قانون جنگل اسلام ستیزی قرآن ستیزی اسلام هراسی قرآن هراسی شیطان پرستی نژادپرستی احیای جاهلیت اولی و نوین بی عقلی بیتمدنی جهل و نادانی واپسگرایی و ارتجاعی ضد خدا غارتگر و چپاولگر تروریست تجاوزگر ضد پیامبران ضد رسول خدا و ائمه اطهار لاابالی طاغوت جنگلهای ترکیبی شرک و کفر بیهویتی سیاست شیطنت و تزویر فتنه و دروغ و مکاری بی تعهد و عهد و پیمان شکن ترویج سلسلههای شرک و شجره ملعونه امویان و عباسیان کافر و کپی آنها قابیل و نمرود و فرعون و ابوسفیان و ابوجهل و ابولهب و معاویه و یزید و ابن زیاد و عمر سعد و شمر و... یهود و نصارا و صهیونیزم جهانی هتک حرمت به ادیان الهی و پیامبران و رسول الله و امامان اطهار و کتب آسمانی عینیت کفر و شرک شیطانتر از شیاطین جنی و انسی جنگ طلب استعمارگر استکبارگر استثمارگر ستمگر و ظالم پوچ و باطلگرا حسین ضد اربعین ضد ولایت فقیه و مرجعیت ضد سوگواری و عزاداری ضد امام زمان دیکتاتور و ...
پوشش در پیشینیان
پوشش زنان ایران از زمان مادها کامل بود پیراهن بلند و چیندار شلوار تا مچ پا و چادریز شدید از اختلالاتهای فساد انگیز همراه بوده است زنان شوهردار حق نداشتند هیچ مردی را ولو پدر یا برادرشان باشد ببینند در نقشهایی که از ایران باستان بر جای مانده هیچ صورتی از زن دیده نمیشود و نامی از ایشان به نظر نمی رسد .
آیین یهود
در تورات و کتاب فقهی تلمود به صراحت و وجوب پوشش سر از نامحرمان نهی از شباهت زن به مرد و مرد به زن در پوشش منع لمس و تماس و اختلاط زن و مرد پرهیز از آرایش و ناز و غمزه و به صدا درآوردن خلخالهای پاک موجب عذاب الهی میگردد بیان شده است و در صورت عدم رعایت این فرامین مرد حق داشت بدون پرداخت مهری زن را طلاق دهد .
ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است ارزندهترین زینت زن حفظ حجاب است
آیین مسیحیت
مسیحیت نه تنها احکام سخت یهود را استمرار بخشیده بلکه در برخی از آیات انجیل کوشش عفاف درون را پشتوانه حجاب بیرونی قرار داده و در مورد لزوم عفت و آراست بیان شده است کتابهای مصور مسیحیان بیانگر اهتمام زنان مسیحی و ارمنی به حجاب و عفاف است .
در سایر ملل
حجاب زنان از عادات قدیم تمدنهای بشری است منشأ پیدایش حجاب حفظ حرمت و احترام زنان محترمه و ثروتمند بوده و بعداً صورت عفاف به خود گرفته است زنان یونان صورت و اندامشان را تا روی پا میپوشاندند و زنان فنیقی دارای پوشش قرمز رنگ بودند .
در کتابهای قدیمی یونان آمده که در بعضی از شهرها صورتشان را با پارچه میپوشاندند و دو مرکز جلوی چشم ایشان قرار میدادند و در بعضی از شهرها موقع رفتن به بازار واجب بود که زنان صورتشان را بپوشانند در هند نیز حجاب سخت و شدیدی نظیر حجاب ایرانیان باستان در میان همه ادیان و یونانی و رومی و آلمانی و خاور نزدیک و پوشش زن به طور کامل رعایت میشده و از نیمه دوم قرن هجدهم آثاری مبنی بر کم شدن تدریجی به چشم میخورد زنان عرب پیش از اسلام پوشش مناسبی نداشتند .
از این رو همسران پیامبر خدا از پیروی آن الگوی نامناسب منع شدند آیات سوره احزاب قرآن کریم ۳۲ و ۳۳ .
در دوره مادها و هخامنشیان و اشکانیان زنان علاوه بر لباسهای بلند و گشاد و آستیندار روی آن چادری هم بر سر میکردند و لباس بیرون از تجملات خاص دور بوده است و از اختلاط با نامحرمان به شدت پرهیز میکردند در دوره ساسانیان تنها پوشیدگی زن نبود بلکه مخفی نگه داشتن زن بوده است حکم حجاب در سال ششم هجری تشریع گردید در اسلام و حکم پوشش از احکام ضروری دین مبین اسلام است و در قرآن مجید و روایات به آن تصریح شده است در قرآن کریم در سوره احزاب و نور و الرحمان و بقره و درباره حجاب آمده است فقهای سنی و شیعه به اتفاق به وجود حجاب فتوا داده اند .
در روایات از زن ریحانه یا گل ظریف معرفی شده بنابراین خالق این گل برای حفظ آن از آسیب حوادث حجاب را واجب نموده است .
بیحجابی و بیعفتی کانون خانواده و تار و پود آن را از هم پاشیده میکند و بیحیایی رواج مییابد عفت زنان وقار و احترام و مقام والا و ارزشمند و تکریم آنان است .
زنان باید عفت و حیا را از فاطمه خیرالنساء العالمین و زینب کبری الگوی حسنه و سرمشق بگیرید هیچ گوهری مثل حجاب نیست و حجاب و حیا مصونیت و آرامش خاطر و قلوب و سکینه و روح و روان میباشد و رشد هویت و شخصیت متعالی اسلامیست و زن بیحیا بیهیت و آلوده به ام الفساد فی الارض میباشد و گیاه هرز و زیان آورند .
ویلیام جیمز به صراحت توصیه میکند زنان عزت و احترام شان به این است که به دنبال مردان نروند خود را مبتذل نکنند و خود را از دسترس مردان دور نگه دارند .
از نظر قرآن کریم پوشش مایه آراستگی و زیبایی و وقار و حافظ عفت و حیا میباشد .
امام محمد باقر حیا و ایمان همراهم هستند هرگاه یکی از آنها از بین برود دیگری نیز با او خواهد رفت .
امام علی نتیجه شرم و حیا پاکدامنیست کسی که شرم و حیا ندارد خیری در او نیست و هرکس مردم شرم نکند از خداوند سبحان شرم نخواهد کرد .
رسول اکرم وقتی حیا نکردی هر کار میخواهی بکن کسی که پرده حیا را بدرد غیبتش جایز است و حیا نیکوست و در زنان نیکوتر و قیامت برپا نمیشود تا اینکه حیات زنان و کودکان برود .
غیرت
امام صادق خدا غیرتمند است و هر غیرتمندی را دوست دارد و چون غیرت دارد کارهای زشت آشکار و پنهان را حرام کرده است .
امام علی خدا لعنت کند کسی را که غیرت ندارد .
دارد متاع عفت از چارسو خریدار بازار خرده فروشی این چارسو ندارد
فرامین مقدس دین مبین اسلام فطری و عقلی میباشد و بیحجابی زن را بیارزش و بی اصالت مینماید و باید این صدف گرانمایه حفظ شود .
آرایش
نبی مکرم زنی که زینت کرده و معطر از خانه خارج شود چون ظلمت قیامت که روشنایی بخشی ندارد اگر شوهرش به این کار باشد در هر قدمی برای همسرش یک خانه در جهنم میسازند و خود او تا زمانی که به خانه برگردد مورد نفرین است و سرانجام زنی که خود را برای غیر شوهرش خوشبو کند در آتش ننگ خواهد بود .
آیت الله بهجت آنچه برای زن زینت محسوب میشود واجب است از نامحرم پوشانده شود آیات عظام سیستانی و نوری همدانی و مکارم شیرازی پوشاندن اصلاح صورت و ابرو و ناخن بلند بدون رنگ از نامحرم لازم نیست مگر اینکه منشأ مفسده خاصی گردد .
بین نامحرم از فامیل و غیر فامیل از نظر فقهی فرقی نیست طبق فتوای همه آیات عظام آرایش مردان و زنان اگر عرفاً مختص به جنس مخالف باشد جایز نیست .
حفظ حریم
رسول خدا زن مانند خانهای بیحصار آسیب پذیر است همین که از خانه خارج شود شیطان او را احاطه میکند و زنی که برای غیر شوهرش روسری را کنار بگذارد حریم خود را شکسته و خداوند پرده خویش را از او برمیگرداند.
امام صادق رسول خدا از ورود مردم به حریم زنان بدون اجازه آنان نهی میفرمود .
حضرت علی از آنجا که خداوند زن را زیبا و ظریف آفریده است هر کس با او ازدواج کند باید حریمش حمایت کند حفاظت از زن و حراست از او برای او بهتر است و زیباییش را پایدارتر میسازد .
نبی اسلام هرکه با زنی نامحرم دست بدهد به چشم خدا گرفتار میشود و روز قیامت دست بسته وارد میشود سپس او را به سوی دوزخ میبرند .
طبق فتوای آیات عظام خودنمایی کردن به قصد به گناه انداختن دیگری حرام است .
در تفاسیر آیات قرآن مجید درباره حیا و حجاب دریافت میشود که حفظ نگاه از حرام نشانه ایمان است و جاذبههای جنسی را باید از نامحرم پنهان کرد و گناه باید از سرچشمه جلوگیری شود پاکی چشم مقدمه پاکدامنی است و مردان نیز با حدودی برای پوشش خود رعایت نمایند و پرهیزکاری بین زنان و مرد فرقی نیست و دلربایی و جلوگیری زنان در جامعه ممنوع است و حفظ حجاب و پوشش واجب است و رعایت نکردن آن حرام و گناه است.
آیات عظام بهجت و سیستانی میفرمایند بر زن واجب است از نامحرم بپوشانند .
امام علی چشم دل را به فتنه میکشاند .
حضرت علی شیطان به وسیله چشمها انسان را به دام میاندازد .
امام علی کسی که نگاه میکند و کسی که به او نگاه میشود هر دو مورد لعنت خداوند هستند .
امام علی هرکه نگاه خود را از حرام نگه دارد قلبش آرام میگیرد .
امام صادق نگاه در پی نگاه شهوت را در دل میرویاند و این برای گمراهی صاحب آن کافی است .
آیت الله گلپایگانی نگاه کردن به صورت زن و دستهای زن نامحرم چه با زینت و چه بدون زینت بنا بر احتیاط واجب جایز نیست .
آیت الله گلپایگانی برابر احتیاط واجب به غیر از صورت و دست زنان کفار اهل کتاب نگاه نکنند .
بنا به فتوای آیات عظام خرید و فروش و نگهداری عکسهای مبتذل حرام است و باید آنها را از بین برد .
خاتم الانبیا مردی که چون زنان لباس بپوشد و زنی که چون مردان لباس بپوشد مورد لعنت خدا واقع میگردد .
رضاخان پهلوی بیحجابی را ترویج و رواج داد .
معنی و مفهوم واژه
عفاف : از ریشه عفت است یعنی پدید آمدن حالتی برای نفس که به وسیله آن از فزون خواهی و شهوت جلوگیری کند و یعنی خویشتن داری از آنچه حلال و زیبا نیست .
حجاب : کلمه حجاب هم به معنی پوشیدن و هم به معنی پرده و حاجب بیشتر استعمالش به معنی پرده است
حیا : شرم آزرم پرهیز و خودداری از امری از بیم ملامت .
عفت : پارسایی پرهیزگاری پاکدامنی
عفیف : پرهیزگار پارسا پاکدامن
عفیفه : مؤنث عفیف زن پاکدامن عفیفات و عفائف جمع آن .
حجاب : پرده چادر روبند
عفاف : پرهیزگاری پارسایی پاکدامنی
عفاف زن چون درّ و بلکه متعالیتر از جواهرات در صدف و از نعمات باریتعالی و گران سنگ و ثقل و وزین زینت و زیور و حلیه و انعام و هدیه و ارمغان الهی به زنان است ؛ ارج نهیم .
به حسب اصل لغت هر پوششی حجاب نیست آن پوشش حجاب نامیده میشود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت گیرد به این معنا در قرآن کریم ۷ بار به کار رفته است معنای اصطلاحی پوشش زن در اسلام این است که زن در معاشرت خود با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوهگری و خودنمایی نپردازد عفاف بدون رعایت پوشش قابل تصور نیست زن بدون عفت و پوشش به زباله دان شهوت مردان بی اصول بدل میگردد در هر ۶ ثانیه یک تجاوز به عنف در آمریکا صورت میگیرد امروز یکی از مشکلات زنان در غرب به خصوص در آمریکا که مردان با تکیه به زور میکنند آمارهای رسمی آمریکا واقعاً وحشت انگیز است و مسئله حجاب در محیط بیافتی بدتر شهوت حیوانی میرسد و همه چیز بر مبنای شهوترانی و بدبینی است .
زن در نظام شاهنشاهی حرمسرایی و شهوت محض است زن با رعایت حجاب اسلامی هم روحیه خویش را تزکیه میکند و هم زمینه ساز رشد معنوی و گسترش امنیت اجتماعی و مکارم الاخلاق و سعادت دوسرا میشود و غیر این توحش و بیدینی و لاقیدی میباشد اسلام رهاییبخش از منجلاب منکرات و خناصی و ابلیس پرستی و حریت و آزادگی حقیقی و واقعی خدامحوری و معنویت و رضایت سریع الرّضا .
بذل و عنایت من فضل الهی تضمین و تامین مینماید بصیرت و آگاهی بالاترین نعمات است .
واژه های حجاب
خَمار : گاهی زنان برای پوشش سر از پارچهای استفاده میکنند که تمام سر را میپوشاند .
بُقنوق : گاهی زنان پارچهای دور سرشان میبندند .
مقنعه : گاهی زنان از پوشش استفاده میکنند که علاوه بر سر و گردن سینه را نیز میپوشاند .
معجر : گاهی زنان از پوششی استفاده میکنند که نیمی از بدن را میپوشاند .
رِدا : گاهی زنان از پوششی استفاده میکنند که بیشتر از معجر میپوشاند .
جلباب : گاهی زنان از پوششی استفاده میکنند که سر تا پا را فرا گرفته و تمام حجم بدن را میپوشاند چادر .
در حکومت ولایت فقیه جمهوری اسلامی ایران زنان به مقام والا و عزت اسلامی نائل آمدند و رعایت شئونات و حجاب و عفت در صحنهها و میادین مختلف علمی و پژوهش فرهنگی و دینی هنری ورزشی سیاسی گردشگری و سیاحت راهیان نور معلمی مربیان و امور تربیتی و آموزشی ادارات حوزه و دانشگاه بهداشت و درمان و پرستاری و به مقامات مشاهیر و مفاخر ملی و قله های رفیع تابان درخشش متعالی و بی افول رسیدند و سرآمد و سرمشق و الگوی حسنه زنان جهان میباشند .
نبی مکرم اسلام حیا شعبهای از ایمان است .
تعلیمات اسلام
خود را مسلح و مجهز به معارف و تزکیه و معنویات اسلامی که عالیترین آرایه و زیور و چلیههاست زینت و آرایش و بیارایید که موجب شخصیت و هویت معنوی دو عالم میشود جنی و جاهلیت دوران و لاغیدی و هوا پرستی و آزادی ابلیس پرستی و عوامی و بدفهمی و عدم درک و فهم و تشخیص ندادن حق از باطل است .
کتب استاد شهید مرتضی مطهری که سرشار از فرهنگ غنی شرع و دین شریف مبین اسلام مطالعه نمایید .
آمده در قرآن کریم آیا کسانی که میدانند با کسانی که نمیدانند برابرند ؟
توانا بود هرکه دانا بود ز دانش دل پیر برنا بود
معنی واژه
امپریالیسم : طرفداری از حکومت امپراتوری سیاستی که مرام آن توسعه و بسط نفوذ و تجاوز قوای یک کشور است بر کشورهای دیگر .
حزب : گروه گروهی از مردم که دارای مرام و مسلک معینی باشند و به معنی بهره و نصیب یک قسمت از ۶۰ قسمت قرآن احزاب جمع .
تروریست : عامل ترور طرفدار ترور آدمکش .
ترور : بیم هراس خوف و در اصطلاح کشتن و نابود کردن مخالفین .
دیپلماسی : سیاست علم سیاست فن ارتباط با کشورهای دیگر غیر از حکومت و سیاست اسلام شرک و خرافات است .
دموکراسی حکومت ملی حکومت مردم بر مردم طرز حکومتی که اختیار مملکت در دست نمایندگانی است که مردم انتخاب کنند .
فقیه دانا دانشمند عالم به احکام شرعیه ؛ فقها جمع .
ولی دوستدار یار و مددکار کسی که عهدهدار امور کس دیگری باشد و نیز بنده مقرب درگاه خدا باشد ؛ اولیا جمع.
انتخابات
امام خمینی میزان رای مردم است از نشانههای حکمت و بصیرت تشخیص حق و باطل و شرکت در سرنوشت و برنامهریزیها و هر انتخابات و معرف هویت و شخصیت ملی که دشمن کش و دقمرگی خصم دون و جاهل دشمنان خداوند و شرع مقدس اسلام و حمایت حقیقی و واقعی از میهن عزیز و عزت و شکوه و شکوفایی و سربلندی و پیشرفت و خودکفایی و اقتدار و فخر و شور و شعور جاودانه است در هر اموری سهل انگاری و بیتفاوتی خسران و غیر قابل جبران میشود دین اسلام به مسئولیت پذیری و تعاون و کمک در بر و خوبیها و تقوا تأکید فرموده و وظیفه عمومی و مردم سالاری و امرهم شورا بینهم و رشد و بلوغ سیاسی و عبادی و کسب فیوضات و معنویات دو عالم میباشد و حضور حداکثری و صد درصدی را به نمایش درآورید که یدالله مع الجماعه و عاقبت خیر از آن اهل متقین و یقین میشود انتخاب اصلح برترین و ارزندهترین میباشد .
دعا
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خوشنود باشی و ما رستگار
زیور حیا و حجاب را مبارک گردان یا احسن الخالقین . ان شاء الله التعالی .
منابع
تاج العروس پاسخ به شبهات اینترنتی احکام و آداب حجاب و عفاف قرآن کریم تورات انجیل تلمود تاریخ تمدن جلد ۴ و ۶ و ۱۲ حجاب در ادیان الهی مسئله حجاب تفسیر کشاف غررالحکم وسایل الشیعه جلد ۴ و ۱۴ و ۲۰ دیوان شهریار تفسیر ابوالفتوح جلد ۴ مشکوه الانوار نهج الفصاحه تفسیر نورالثقلین احکام روابط زن و مرد و مسائل اجتماعی آن مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع جلد ۵ مجموعه ورام جلد ۵ جامع الاخبار فرهنگ عمید .
معرفی روستای باصفا و گردشگری اسفجیر...
ما را در سایت معرفی روستای باصفا و گردشگری اسفجیر دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : emammoosalkazem بازدید : 28 تاريخ : يکشنبه 12 فروردين 1403 ساعت: 1:13